Plas-app van studenten is een succes

Meer dan tienduizend keer is de app HogeNood al gedownload. De app, ontwikkeld door drie masterstudenten business administration, is een succes. Met het programma kun je simpel een openbare toilet in je omgeving zoeken.

Handig voor als je nodig moet, maar de omgeving niet goed kent. Inmiddels hebben vierduizend locaties zich aangemeld.

Een negen

Hjalmar Duif, Bastiaan Meindersma en Brian Vink bedachten de app voor het mastervak E-business development, waarbij ze een businessplan moeten schrijven voor een internetgerelateerde onderneming.

“Tijdens het brainstormen moest één van ons naar het toilet. Toen hij terugkwam, bedachten we opeens dat we daarvoor een app konden ontwikkelen”, vertelde Hjalmar in 2012 aan Advalvas.

Beste app

Toen wonnen ze met de app de publieksprijs voor de beste app van Nederland-wedstrijd. Voor hun vak haalden ze een negen.