27 juli 2024

René Smit optimistisch over 2013

“Geen somberheid over onze VU in 2013.” Dat wenste collegevoorzitter René Smit voor zijn werknemers dinsdag tijdens de nieuwjaarsborrel. Ondanks de negatieve publiciteit over VU en VUmc en het vertrek van bijna de hele raad van toezicht kijkt hij optimistisch naar de toekomst.

Zware opgaven

2013 zal volgens Smit een jaar worden met zware opgaven als de verbetering van het onderwijs, de reorganisatie en de instellingsaudit. “Deze vragen een andere houding, gezamenlijke verantwoordelijkheid en teamwork”, houdt hij zijn gehoor voor.

Amsterdam Faculty of Science

Er staan ook positieve dingen op stapel. Zo wordt er met de UvA een Amsterdam Academic Alliance gelanceerd en komt er in 2013 een gezamenlijke Amsterdam Faculty of Science. De renovatie van het hoofdgebouw zal zichtbaar worden met extra liften, een nieuw restaurant en een duurzame daktuin.