17 juli 2024

Wetenschap
& Onderwijs

Hoogleraar op tv

André van der Braak is sinds vorig jaar (haal even adem)  bijzonder hoogleraar Boeddhistische filosofie in dialoog met andere levensbeschouwelijke tradities. Om erachter te komen wat dat in godsnaam inhoudt, volgde filmmaker Pat van Boeckel Van der Braak tijdens de eerste maanden van zijn aanstelling.

Uitwisseling

Zo reist hij naar China om een uitwisseling tussen de Renmin universiteit van Beijing en de VU op te zetten. Fietsend door Beijing aanschouwt André de revival van het Chinees boeddhisme, dat tussen 1949 en de jaren tachtig onder druk stond door het communistisch bewind.

Documentaire

De documentaire wordt zondag om 14.00 uur op Nederland 2 uitgezonden.