Wetenschap
& Onderwijs

Wees innovatief en win 5000 piek

VU- en VUmc-medewerkers houden blijkbaar niet van geld. Vorig jaar stonden alleen UvA- en AMC-deelnemers in de finale van de Amsterdam Science & Innovation Award. Dit terwijl er toch 5000 euro viel te verdienen.

Innovatief idee

Dit jaar kunnen onderzoekers, medewerkers én studenten van VU/VUmc in de herkansing.  Wie een innovatief idee met een maatschappelijke of commerciële toepassing heeft, kan tot 19 april een plan inzenden.

Siliciumnanostructuur

Om een idee te geven: de winnares van vorig jaar ontwikkelde een siliciumnanostructuur die zeldzame en toxische componenten van optische instrumenten kan vervangen. De publieksprijs van duizend euro ging naar wetenschappers die onderzoek doen naar het gebruik van modulaire eiwitten bij gentherapie.  Juist.  Je hebt nog vijf weken om ook zoiets te bedenken. Hup hup.

Inschrijving

De Award wordt georganiseerd door het Technology Transfer Office VU & VUmc  en het Bureau Kennis Transfer UvA / AMC.  Inschrijven kan hier.