16 maart 2024

Collegevoorzitter stemt niet in met eisen, kerkzaal blijft bezet

Het reorganisatieplan van FALW  moet van tafel. Dat was de eerste eis van de studenten van Actiegroep Titanic die vanochtend actie voerden en al de hele dag de kerkzaal van de VU bezet houden. Collegevoorzitter Jaap Winter liet in een gesprek met de actievoerders weten dat hij niet kan ingaan op deze eis.

Wel bood Winter die samen met vice-decaan Hubertus Irth naar het gesprek was gekomen, aan dat bij de verdere ontwikkeling van de reorganisatieplannen studenten en medewerkers betrokken zullen worden die een brede steun genieten binnen de faculteit. Een voorstel daarvoor wordt vandaag nog ontwikkeld. Titanic wacht af of ze dat voldoende vindt om de bezetting op te heffen, schrijft de actiegroep op haar Facebookpagina.

De kerkzaal blijft voorlopig bezet. Winter heeft niet gezegd dat hij plannen heeft voor een eventuele ontruiming.