17 juli 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Zesduizend briefkaarten voor ‘Lieve Jet’

Maandag krijgt minister Jet Bussemaker zesduizend briefkaarten van de Landelijke Studenten Vakbond. Die had ouders, studenten en scholieren opgeroepen per kaart te protesteren tegen de bezuinigingen op studenten.

Duizenden euro’s duurder

Als minister Bussemaker haar zin krijgt, verdwijnt de basisbeurs en wordt de ov-studentenkaart versoberd. Studeren zal duizenden euro’s duurder worden. De LSVb verzet zich daartegen met een briefkaartenactie.

Bezorgde studenten

Via de website Lievejet.nl kon iedereen gratis een kaart versturen met een eigen boodschap. Alleen de aanhef stond vast: Lieve Jet.

De minister krijgt de kaarten maandagmiddag overhandigd en zal dan ook in gesprek gaan met enkele bezorgde studenten en scholieren, meldt de LSVb.