Danielle (links) en Maud achter de lange studietafel in het hoofdgebouw

Studiegenoten worden echtgenoten

Op deze plek, achter de tafel waar ze vaak samen colleges voorbereidden, sloeg zo’n vijf jaar geleden de vonk over tussen studenten pedagogische wetenschappen Maud (28) en Danielle (33). Afgelopen vrijdag hielden ze daarom eerst een fotoshoot op de VU om daarna in Zeeland elkaar het jawoord te geven, waar Maud vandaan komt.

Ze ontmoetten elkaar tijdens de premaster pedagogische wetenschappen, maar hadden dat eerste jaar nog niet veel contact. Dat kwam pas tijdens de master. “We gingen toen veel met elkaar om, als vrienden. Maar het was misschien wel opvallend voor onze omgeving. Ik denk dat wij het wat later ontdekten dan zij”, zegt Maud.

Het was uiteindelijk Maud die de stoute schoenen aantrok en Danielle vertelde dat ze verliefd was. Danielle: “We hadden als vrienden een vakantie geboekt, dus het was in het begin even gek dat het meer was dan een vriendschap. Ik deed er misschien iets langer over dan Maud om tot die conclusie te komen, maar het gevoel was snel wederzijds.”

In Volkswagen-busje naar Zeeland

En nu zijn ze dus getrouwd. Hoewel hun trouwerij er vrijdag iets soberder aan toeging dan ze zouden willen – er mochten maar dertig gasten bij zijn en na twintig minuten moest iedereen weer weg zijn – wilden ze het toch graag nu doen. Danielle verwacht in juni namelijk hun eerste kind. “De trouwjurk is er op tijd op aangepast”, aldus Danielle.

Na de fotoshoot zijn ze in een Volkswagen-busje naar Zeeland gereden voor de ceremonie. Maud: “Het was altijd al een droom om in zo’n camperbusje met het gezinnetje naar Frankrijk te rijden. Misschien in de toekomst, voor nu hebben we ‘m alleen een dagje.”

Maud en Danielle deelden liever niet hun achternamen in het bericht.