27 maart 2024

Godgeleerdheid is nedergedaald

De faculteiten Godgeleerdheid en Wijsbegeerte zijn van de bovenste verdiepingen van het hoofdgebouw nedergedaald naar de tweede. Een impressie van hun gloednieuwe, moderne huisvesting. “De tweede verdieping staat in meer of mindere mate model voor de renovatie van de overige verdiepingen van het hoofdgebouw”, zegt Ivo van Wijk, programmamanager hoofdgebouw. De dertiende en veertiende verdieping staan nu leeg, daar gaat Letteren heen. Ook daar zal het nieuwe werkconcept worden ingevoerd: meer ruimte en minder vaste werkplekken, flexplekken dus. De economische faculteit komt ook hogerop in het gebouw, waardoor er in het middengebied meer ruimte komt die niet gereserveerd is voor een bepaalde faculteit. “Door deze manier van renoveren kun je groei en krimp zonder verbouwingen opvangen”, aldus Van Wijk.

Het masterplan van de tweede verdieping is ontworpen door architect Tanja Buijs. Het project Godgeleerdheid/Wijsbegeerte kostte 1.952.000,-. (WC)

FOTO: STUDIOVU/YVONNE COMPIER