VU-studente Patricia van Zadelhoff (Master of Science in Marketing) heeft op de VerzekeringsBranchedag van 19 november jongstleden de Generali AM Scriptieprijs (vijfduizend euro) gewonnen met haar scriptie “The effect of fear on the evaluation of self designed products”.
In de scriptie toont toont Zadelhoff volgens de jury aan dat de vrijheid in het zelf samenstellen van een zorgverzekering ‘leidt tot een hogere aankoopintentie en een betere productevaluatie.’
Waardevol voor de branche
In dit animatiefilmpje legt Zadelhoff uit wat dat betekent. Ze heeft 424 mensen ondervraagd en geconcludeerd dat mensen, als ze zelf bepalen wat er in hun verzekeringspakket wel en niet gedekt wordt, hun verzekeraar betrouwbaarder vinden en hun verzekering van betere kwaliteit achten.
De jury is enthousiast over wat ze noemt de goed opgezette en toegankelijk geschreven scriptie. “Het praktijkonderzoek is goed uitgevoerd en leidt tot heldere conclusies. En waardevolle scriptie voor de branche.”