16 juli 2024

College negeert negatief advies studentgerichte ondersteuning

Ondanks het negatieve advies van de Ondernemingsraad heeft het College van Bestuur gisteren toch een definitief besluit genomen over de reorganisatie van de Studentgerichte Ondersteuning.

Dringend advies

De or had het CvB acht dringende adviezen mee gegeven. Aan een aantal adviezen, zoals het behoud van arbeidsplaatsen voor de begeleiding van studenten met een functiebeperking, de studentenpsychologen en de bijbehorende administratieve ondersteuning, is geen gehoor gegeven.

Duidelijkheid

Ook het advies om pas per 1 januari 2016 te bepalen wie er met ontslag bedreigd is, wordt niet gevolgd. “Medewerkers geven aan graag duidelijkheid te willen hebben. Collega’s nog een jaar in onzekerheid te laten, vinden wij niet wenselijk”, schrijft het CvB. Het college houdt vast aan de implementatie per 1 januari 2016.

Rechtszaak

Wel is er goed nieuws voor de roostermedewerkers, die behouden hun functie. Hun herindeling bij een andere afdeling blijft wel in stand.

De ondernemingsraad dreigde voorafgaand aan het besluit met een rechtszaak indien de adviezen niet opgevolgd werden. Of dat daadwerkelijk gaat gebeuren, is nog niet bekend. De raad beraadt zich nog.