Afrikaanse studenten praten over identiteit

Wat betekent het om Afrikaan te zijn? Dat is het thema van het debat dat de nieuwe studentenvereniging African Students United (ASU) vrijdag organiseert.

Eigen ervaringen

Het vorige debat over dit thema, dat op de VU gehouden werd, trok 120 mensen. “Die deelnemers vroegen om een tweede deel, waar ze ook hun eigen ervaringen kunnen delen. Ook omdat we nog niet uitgepraat waren”, zegt ASU-oprichter Kiza Magendane. De nieuwe bijeenkomst is in de Bijlmer.

Prominente sprekers

Voor elke gespreksronde vertellen prominente jonge Afrikanen in Nederland zoals Pauline Mbundu kort over de Afrikaanse identiteit.

Meer informatie over de bijeenkomst staat hier, aanmelden kan hier