13 juli 2024

Wetenschap
& Onderwijs

Smak geld voor Bètapartners

Slome natuurkundedocent?  Saaie scheikundelessen? Het samenwerkingsverband Bètapartners van VU, UvA en HvA kreeg 15 maart 250.000 euro van minister Jet Bussemaker om daar wat aan te doen.

Babyboomers weg

Slechts 10% van de afgestudeerden in Nederland heeft een bètastudie afgerond. Door de uitstroom van babyboomers dreigt er een groot tekort aan technisch personeel. Een deel van het probleem is dat de bètalessen in het middelbaar onderwijs vaak niet spannend zijn.

Enthousiasme

“Docenten weten vaak niet wat er op de universiteiten gebeurt”,  vertelt Linda Ris van Bètapartners. De organisatie geeft workshops en lesmateriaal aan docenten zodat ze beter hun enthousiasme voor het vak kunnen overbrengen.

Conferentie

Het netwerk organiseert donderdag 21 maart een conferentie met workshops en een informatiemarkt.