20 april 2024

Watersnood aan de VU

Ondanks de wateroverlast door een gesprongen waterleiding aan de Van Der Boechorststraat gaan de colleges aan de VU gewoon door. Een deel van de buurt van de campus stond onder water.

Zandzakken

Het gebouw van de faculteit Psychologie & Pedagogiek werd bedreigd door het water dat door de kelders vanuit VUmc kwam, maar de stroom werd met zandzakken tegengehouden. Het ziekenhuis had meer last van de waterschade: daar stond een verdieping blank en moesten een twintigtal patiënten verplaatst worden.

Bereikbaarheid

Wel is de universiteit vandaag lastiger bereikbaar. De Boelelaan is nog steeds afgezet, het openbaar vervoer werd omgeleid en afritten van de A10 waren afgezet.