VU-baas nodigt iedereen uit voor groot universiteitsdebat

UPDATEhet debat over de toekomst van de universiteit is op 30 maart van 17.30-19.00 uur in het auditorium van het VU-hoofdgebouw.

Voorzitter van het college van bestuur Jaap Winter is reaguurder op de Advalvas-site. In een reactie op het bericht over de solidariteitsverklaring van Sociale Wetenschappen met de Maagdenhuisbeweging kondigt hij een groot debat aan over de toekomst van de universiteit.

Behalve het college van bestuur doen daar ook de Verontruste VU’ers, actiegroep Titanic, FNV Overheid, CNV Connectief, VAWO en het Platform Hervorming Nederlandse Universiteiten aan mee.

Belangrijke onderwerpen

Ida Sabelis, universitair hoofddocent Organisatiewetenschappen en Opleidingsdirecteur bij FSW, is debatleider.

Winter: ‘Dit debat werd al eerder gepland na de protesten tijdens de Opening Academisch Jaar en gezien de actuele studentenprotesten in Amsterdam is het nu een goed moment om belangrijke onderwerpen te bespreken, zoals democratisering en de kwaliteit van onderwijs en onderzoek.’

Plaats en aanvangstijd

Iedereen wordt door Winter uitgenodigd. Klein probleempje is wel dat de CvB-voorzitter de datum van het debat heeft bekendgemaakt, 30 maart, maar niet de plaats en de aanvangstijd.

Dus heer Winter, zou u dat in de reactieruimte hieronder alsnog willen doen?