19 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Stem voor studenteninitiatief

Welk plan krijgt duizend euro? Een platform voor schrijvende studenten, een anti-plasticinitiatief of een project waarbij studenten samen studeren en elkaar motiveren?

De studenteninitaitiefprijs is een plan van de vorige universitaire studentenraad dat dit jaar wordt uitgevoerd. Usr-lid Rida Hamdi: “Voor studenten is het heel lastig om iets op de campus op te zetten. Geld en gebrek aan ervaring zijn toch vaak een probleem.”

Duizend euro

Studenten konden tot eind november een plan insturen voor een initiatief waarmee studenten aan de VU met elkaar verbonden worden. Niet alleen krijgt de winnaar 1000 euro om het plan uit te voeren, ook worden de winnaars begeleid door VU-alumnus Joep van Gelder. De winnaar wordt tijdens het prijzengala op 24 januari bekendgemaakt.

Genomineerden

The Free Stage for Storytellers, Poets and Songwriters van Silja Kelleris zal schrijvende studenten samenbrengen. Het project EERF van Jouke Fleege en Menno van Kicken wil het plastic op de VU een tweede leven geven en bij StudeerSamen van Zakaria Laaraj helpen studenten elkaar binnen een speciale community om burn-out te voorkomen.

Stemmen kan hier.