18 maart 2024

Hoe onveilig is Uilenstede nou echt?

Volgens de ASVA studentenunie zijn studenten in heel Amsterdam mikpunt van inbrekers en andere onzuivere figuren. Advalvas onderzocht of dat ook voor de studentencampus in Amstelveen geldt.

Playboy Mansion

Op basis van een eigen inventarisatie van alle gemelde incidenten op Facebook, nieuwsberichten en het Twitteraccount van de wijkagent maakte Advalvas onderstaande misdaadkaart. Hieruit valt maar één conclusie te trekken: blijkbaar is de nood bij Uilenrukkers zo hoog dat ze nauwelijk de campus weten te halen. Zo te zien heeft metrohalte Uilenstede dezelfde geweldige aantrekkingskracht op ‘enge mannen’ als de Playboy Mansion op maagdelijke puberjongetjes heeft.

Engemannenmagneet

Agent Fred Kuiper bevestigt dat de campus een engemannenmagneet is. Hij telde vorig jaar 21 meldingen van schennispleging. Naast geluidsoverlast, is potloodventen de meest voorkomende overtreding in het gebied. Voor interviews met de slachtoffers en meer achtergrond, lees het artikel in de nieuwe Advalvas.

Kaart