18 maart 2024

Gelukkig Nieuwjaar!

Het is nog wat stil op de campus, de meeste studenten en blijkbaar ook veel medewerkers zijn nog aan het genieten van hun Derde Nieuwjaarsdag. Maar het koffiepunt is bemand en er lopen mannen in fluoriserende vesten in het VU-gebouw rond en de studiezalen zijn in elk geval open. Zo langzaam aan maakt de VU zich op voor een opwindend nieuw jaar.

En er staan best spannende dingen op het programma. In maart begint de nieuwe voorzitter van het College van Bestuur en het komende jaar zal ook het onderwijsbeleid van de nieuwe regering duidelijker vorm krijgen. De campus ontwikkelt zich gestaag verder tot een duurzaam oord van wetenschappelijke vernieuwing en kennisoverdracht, waar de diversiteit wordt gevierd en de sfeer ook steeds internationaler wordt.

Wat zal het nieuwe jaar brengen? Zal de verengelsing nog te stoppen zijn? Wordt de steeds hogere werkdruk een halt toegeroepen? Is de surveillance society ook aan de VU niet meer te stoppen?

Wij van Advalvas zullen er weer bovenop zitten, u berichten over de laatste ontwikkelingen en we hopen ook dit jaar weer een podium te mogen zijn voor de hele VU-gemeenschap om te debatteren over bovenstaande en alle andere kwesties die deze mooie universiteit bezighouden.

Maar eerst en vooral wenst de hele redactie u een gelukkig nieuwjaar vol verwondering, ontdekkingen en verbeelding!