27 juli 2024

Letteren en Wijsbegeerte worden langzamerhand één

De nieuwe faculteit Geesteswetenschappen, waarin de faculteiten Letteren en Wijsbegeerte zijn gefuseerd, gaat hoogstwaarschijnlijk de elfde tot en met veertiende verdieping van het hoofdgebouw bevolken. Letteren zit daar nu al, met Wijsbegeerte zijn gesprekken om er volgend jaar vanaf de tweede verdieping naartoe te verhuizen.

Ook het onderwijsbureau verandert door de fusie. Dat van Letteren wordt per 1 januari aaanstaande samengevoegd met dat van Wijsbegeerte en Godgeleerdheid tot één bureau voor de faculteit Geesteswetenschappen. Jelly Reinders komt aan het hoofd te staan.

Zeven ontslagbedreigd

De samenvoeging van de onderwijsbureaus heeft gevolgen voor zeven medewerkers met een vaste aanstelling. Hun functie komt te vervallen per 1 januari 2016. Zij hebben inmiddels bijna allemaal een andere functie binnen de VU aangeboden gekregen, aldus een bericht op VUnet. Van alle medewerkers met een tijdelijke aanstelling eindigt het dienstverband op diezelfde datum.

Behalve het gezamenlijke onderwijsbureau met Geesteswetenschappen blijft Godgeleerdheid verder een aparte faculteit.