VU-docent jureert voor Libris Literatuur Prijs

De jury voor de Libris Literatuur Prijs 2015, onder voorzitterschap van Wim Pijbes, directeur Rijksmuseum, bestaat dit jaar uit Jacqueline Bel, universitair hoofddocent moderne Nederlandse letterkunde aan de VU, Rob van Essen, auteur, recensent NRC Handelsblad, auteur Maria Goos en Marnix Verplancke, recensent Knack, De Morgen en Trouw.

50.000 euro

De shortlist ziet er als volgt uit:
Ik kom terug: Adriaan van Dis
Roxy: Esther Gerritsen
Teatro Olimpico: Kees ’t Hart
Godin, held: Gustaaf Peek
Monte Carlo, Peter Terrin
De consequenties: Niña Weijers

De winnaar wordt op maandag 11 mei bekendgemaakt in het Amstel Hotel in Amsterdam. Aan de prijs is een bedrag van 50.000 euro verbonden. Ilja Leonard Pfeijffer won vorig jaar met zijn roman La Superba