18 april 2024

Bibliotheek nodigt studenten uit voor pizza

De VU-bibliotheek nodigt studenten uit om woensdag 27 september onder het genot van pizza te komen meepraten over de inrichting van studieplekken op de campus.

“Voor de korte en lange termijn”, zegt Manager Library Services Harm Derks. “De tweede etage van de B-toren (de bibliotheekvleugel van het hoofdgebouw) staat leeg en dat is jammer, gezien de grote behoefte aan studieplekken. Maar het draait ook om de vraag hoe jouw ideale studieplek er uitziet. Wat is er nodig? Wat zijn de behoeften? Daar willen we met studenten over praten.”

Realistisch

Kan de VU eigenlijk zelf niet verzinnen hoe een goede studieplek moet zijn ingericht? “Een studieplek is meer dan een stoel en een tafel”, antwoordt Derks. “Er moet goede wifi zijn, er zijn voldoende stopcontacten nodig en studenten kunnen specifieke behoeftes hebben, bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om met een groep te studeren, terwijl er tegelijk behoefte is aan stille plekken. Ook is er op de campus na acht uur nergens meer iets fatsoenlijks te eten of te drinken te krijgen.”

Om te weten hoeveel pizza er nodig is, hoopt Derks dat studenten zich van tevoren aanmelden. Hij hoopt op een student of vijftig. “We horen graag welke wensen die hebben en dan gaan wij kijken wat er realistisch is. Over wat niet direct uitvoerbaar is, praten we dan weer verder.

Aanmelden voor de sessie, op 27 september van 17 tot 19 uur, kan via dit mailadres.