Yussef Al Tamimi student van het jaar

Yussef Al Tamimi, lid van de universitaire studentenraad, is bij de opening van het academische jaar gekozen tot student van het jaar. Al Tamimi sloot zijn bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid cum laude af en voltooide een Honoursprogramma met een gemiddeld cijfer van 8.1.

Binnen de VU is Al Tamimi actief als student-assistent en begeleidde hij eerstegeneratiestudenten tijdens hun eerste jaar op de VU. Als USR-lid heeft hij het project Learning the Code opgezet.

Maatschappelijke betrokkenheid

Buiten de VU is Al Tamimi werkzaam geweest bij diverse gerenommeerde advocatenkantoren en het kantoor van de Landsadvocaat. Als vrijwilliger werkt hij bij de Rechtswinkel Migranten Amsterdam waar hij advies geeft over het migratierecht. Ook is hij medeoprichter en bestuurslid van de Stichting A4i, die probeert het studentenwoningtekort terug te dringen. De jury was onder de indruk van de uitnemende studieresultaten van Al Tamimi en de breedte en diepgang van de maatschappelijke betrokkenheid in zijn nevenactiviteiten.

Nu volgt hij de master Rechtsgeleerdheid, afstudeerrichting Staats- en Bestuursrecht. Aan de universiteiten van Leiden en Utrecht volgde hij een pre-universitair programma voor getalenteerde studenten en een minor Ethiek.

Veilig voelen

Al Tamimi was verrast door zijn uitverkiezing. In zijn dankwoord benadrukte hij het belang van een omgeving waar je je veilig voelt om je doelen te bereiken.

Hij won van de andere genomineerden Vera Rensink, Maaike Klein Hesselink en Christiaan Erwich.