Wetenschap
& Onderwijs

VU reikt weer nieuwe prijs voor onderwijsvernieuwing uit

De VU is weer een prijs rijker voor het verbeteren van het onderwijs: de Stimuleringsprijs, die 30 juni wordt uitgereikt. De prijs is bedoeld voor docenten die een vernieuwend idee willen invoeren en bedraagt 5000 euro. Er zijn tien voorstellen genomineerd.

De prijs is een initiatief van KnowVU, het kennisnetwerk van VU-docenten, dat regelmatig bijeenkomsten organiseert en een nieuwsbrief uitgeeft.

Er bestond al een VU innovatieprijs van 50 duizend euro, maar die is bestemd voor projecten die al zijn uitgevoerd. En ieder jaar wordt bij de opening van het academische jaar de docent van het jaar gekozen.

Themamiddag

KnowVU organiseert dinsdag 23 juni ook een middag over academisch burgerschap. Rector Frank van der Duyn Schouten opent de bijeenkomst met een persoonlijke beschouwing over het thema. Daarna zullen onder meer een aantal voorbeelden uit de VU onderwijspraktijk worden gepresenteerd.

Op de bijeenkomst zal ook de concretisering van de onderwijsvisie van de universiteit worden gepresenteerd.