29 maart 2024

VU pronkt met topwetenschappers

Rector magnificus Lex Bouter is trots op de topwetenschappers van de VU, maar dat is de VU op al haar wetenschappers.

Bouter zei dit in zijn speech bij de opening van de tentoonstelling Het begon met een idee op 5 september. De tentoonstelling bestaat uit elf fotoborden van topwetenschappers en een daaraan gekoppelde site met filmpjes en interviews.

Bouter onthulde het fotobord van natuurkundige Davide Iannuzzi op het campusplein bij eetcafé The Basket. De andere borden zijn voor wiskundige Jan Bouwe van den Berg, filosoof Arianna Betti, psycholoog Dorret Boomsma, informaticus Herbert Bos, biofysicus Rienk van Grondelle, natuurkundige Davide Iannuzzi, kinderneuroloog Marjo van der Knaap, neuropsycholoog Lydia Krabbendam, econoom Peter Nijkamp, taalkundige Piek Vossen en rechtsgeleerde Sarah van Walsum.

De tentoonstelling en site blijven staan tot volgend voorjaar.