VU-liften stoppen niet langer op elke verdieping

Eindelijk, EINDELIJK wordt er iets gedaan aan de overvolle liften in het VU-hoofdgebouw, voornamelijk gebruikt door jonge mensen in de kracht van hun leven, die evenwel te lui zijn om de trap te nemen voor één of twee verdiepingen.

Het is afgelopen met de pret. De liften zullen binnenkort niet meer op elke verdieping stoppen. Dat betekent dat mensen zullen moeten lopen naar hun verdieping. Behalve mensen met een speciale pas, waarmee de lift wel op elke verdieping kan worden gestopt.

Goede doorbloeding

Maar zo’n pas krijg je alleen als je een gehandicapte VU-student of – medewerker bent. Of als je, als gehandicapte bezoeker, een dagpas hebt gekregen van één van de gastvrouwen of – heren in de ontvangsthal.

Goede maatregel! Op deze manier wordt het reizen per lift weer een beetje aangenamer. Bovendien worden VU-studenten en – medewerkers zeker gezonder van al dat traplopen. Goed voor de doorbloeding van de huid.

Intussen wordt er gewerkt aan een nieuwe liftengroep, die in 2015 klaar zal zijn. Tot die tijd zal steeds één van de liften in de A-vleugel van het hoofdgebouw niet in gebruik zijn.