27 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Universiteit Leiden nu slachtoffer cyberaanval

Was de Universiteit Leiden vanochtend nog het toneel van een dreigende schietpartij, nu is ze slachtoffer van een  grote cyberaanval. De homepage en andere websites van de universiteit zijn onbereikbaar geworden. Via Twitter en Facebook informeert de universiteit haar studenten en medewerkers. De IT-dienst werkt aan tijdelijke websites. Of er een verband is met de dreiging van de schietpartij van vanochtend, waarvoor veel politie uitrukte, is onduidelijk. De politie heeft de zaak in onderzoek.