15 april 2024

Twee nieuwe leden Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht (RvT) van de Stichting VU-VU medisch centrum wordt met ingang van 1 maart 2013 uitgebreid met twee nieuwe leden: Willem Geerlings (rechts op de foto) en Herman Dijkhuizen.

Samenwerking VUmc en Amc

Willem Geerlings is voorzitter van de Raad van Bestuur van het Medisch Centrum Haaglanden. In het verleden was hij lid van de Raad van Bestuur van het Erasmus medisch centrum. Geerlings is nauw betrokken bij de grote veranderingen waarvoor de medische centra in Nederland staan. De RvT verwacht dat hij vanuit zijn lange ervaring een belangrijke rol kan spelen voor VUmc. Hij wil zich in het bijzonder inzetten om vanuit de toezichthoudende rol bij te dragen aan de strategische samenwerking tussen VU medisch centrum en het Academisch Medisch Centrum.

Complexe investeringsbeslissingen

Herman Dijkhuizen was van 2006 tot 2012 lid en voorzitter van de Raad van Bestuur bij KPMG. Zijn kennis en ervaring op financieel gebied is relevant voor de afwegingen rond complexe investeringsbeslissingen die VU en VUmc komende tijd verwachten te nemen. Herman Dijkhuizen heeft veel ervaring in bestuurlijke en toezichthoudende functies en een brede kennis van en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Herman Dijkhuizen wordt voorzitter van de Audit- en Huisvestingscommissie van de RvT.

Problemen in het VUmc

Eind vorig jaar vertrokken drie leden van de Raad van Toezicht in verband met de problemen in het VUmc. Er waren toen al twee vacatures, zodat de RvT nu uit vier mensen bestaat: onder wie voorzitter Cees Veerman en Jacqueline Rijsdijk. Er wordt dus nog gezocht naar drie nieuwe leden.