28 maart 2024

Studentenraad FALW zegt vertrouwen op in faculteitsbestuur

De facultaire studentenraad  van Aard- en levenswetenschappen heeft een brief aan het faculteitsbestuur gestuurd, waarin zij het vertrouwen in het bestuur binnen de kaders van de reorganisatie opzegt. Dit omdat de raad vindt dat ze het onderwijsdeel van het reorganisatieplan niet op tijd heeft gekregen om er advies over te kunnen uitbrengen.

Nog geen plan gekregen

Een van de eisen bij de bezetting van actiegroep Titanic was dat de studentenraad instemmingsrecht zou krijgen over de veranderingen op het gebied van onderwijs in het reorganisatieplan.  Deze eis is ingewilligd en er is afgesproken dat afgelopen vrijdag over het plan zou worden gestemd. De studenten hebben echter nog steeds geen kopie van het plan gekregen. Het faculteitsbestuur wil de instemmingsronde verplaatsen naar eind augustus, maar daar gaan de studenten niet mee akkoord.

Dat zit te dicht bij de start van het nieuwe collegejaar, waarin de plannen al zouden moeten ingaan, vinden de studenten. “Als wij tegen de plannen stemmen, betekent dat dat het oude curriculum van kracht blijft. Dan moeten er misschien docenten worden teruggehaald, die al te horen hebben gekregen dat ze boventallig zijn geworden”, legt vice-voorzitter Ilyes Machkor uit.

De studentenraad roept medestudenten op om komende woensdag om 12 uur naar de gezamenlijke vergadering te komen van de ondernemingsraad en het college van bestuur waar de reorganisatie van Aard- en levenswetenschappen op de agenda staat.