19 april 2024

Studenten helpen buurt schoner maken

Het vuil op straat was een van de dingen die kinderen uit de Amsterdamse wijk Overtoomse Veld het meest opvielen toen ze hun eigen buurt moesten bekijken door de ogen van een journalist, fotograaf of inspecteur. Het was een van de activiteiten die een aantal VU-studenten van de Navigators Studentenvereniging samen met Stichting Move organiseerden voor kinderen van basisschool El Kadisia.

Statiegeld inzamelen

De volgende stap is dat de kinderen en de studenten meer bewustzijn in de buurt creëren voor het afvalprobleem. Dat willen ze doen door mooie voorlichtingsborden in de wijk neer te zetten. Om geld daarvoor te krijgen, zamelden de kinderen statiegeldflessen in.