Nieuwe studenten superenthousiast over campagne tegen PET-flesjes

Op de Infomarkt op de VU-campus, waar allerlei organisaties zich presenteren aan de nieuwe studenten, heeft de Green Office veel succes met haar campagne om de VU PET-vrij te krijgen.

Studenten staan in de rij om hun PET-flesjes te recyclen tot plantenbakken. Ze laten de bovenkant van hun flesje afzagen, stoppen er aarde in, planten er een plantje in en hangen dat in de ‘verticale tuinen’ die de Green Office samen met Green Living Lab heeft gebouwd, rekken vol plantjes.

Het succes van de actie verbaast de Green Office niet. “Als beloning krijgen ze een waterfles van Dopper”, vertelt iemand van de Green Office. “Dat kost in de winkel wel twaalf euro. Daar hoeven ze een relatief kleine inspanning voor te verrichten.”

De verticale plantjes blijven tot oktober op het campusplein staan.