Nieuw studentenwoningencomplex vlakbij de VU

Sjiek de friemel! Er komt een hartstikke hip studentenwoningencomplex op loopafstand van de VU! Het gaat om een innovatief wooncomplex bij de de kruising van De Boelelaan en de Antonio Vivaldistraat bestaande uit 820 woningen met voorzieningen als een supermarkt, een grand café, een uitzendbureau, een fietsenmaker en een wasserette.

Basketbalveld

Alle woningen, vanaf circa 18,5 vierkante meter, zijn voorzien van een keuken en een badkamer. Iedere etage heeft ook een aantal grotere woningen.

Het complex bestaat uit vijf verdiepingen met op het dak een basketbalveld en ruimte voor city farming.

“Het wordt een echte studenten community, waar je kan wonen, werken en ontspannen”, zegt directeur Johan Verweij, van Verweij Holding, de ontwikkelaar van het project. Verweij, die voor de ontwikkeling van het complex samenwerkt met de Hogeschool van Amsterdam en de  ASVA studentenunie, is aangewezen door de gemeente Amsterdam. Het ontwerp is van architectenbureau OverZaaijer.

Complex moet twaalf jaar mee

In het najaar van 2013 zal gestart worden met de bouw en naar verwachting kunnen studenten medio 2014 hun intrek nemen in het complex. De bedoeling is dat deze studentenhuisvesting voor een periode van 12 jaar zal staan.

Er is nog niet besloten voor welke specifieke studenten de woningen zijn bedoeld.