Kom bij ons werken als junior redacteur crossmedia

Door jouw creatieve inbreng komt ons journalistieke werk onder de aandacht van de studenten en medewerkers van de Vrije Universiteit Amsterdam. Je werkt samen met ons aan een sterke crossmediale aanpak voor Ad Valvas, het onafhankelijke, journalistieke platform van de VU.

Locatie: Amsterdam
FTE: 0,8

Functieomschrijving

Aan jou de uitdaging om onze zeer diverse lezersgroep via de socials, video en website enthousiast te maken voor onze journalistieke berichtgeving, en ze erbij te betrekken.

Jouw taken

• je bedenkt originele invalshoeken voor Instagram, Facebook, Youtube en Twitter bij al die nieuwsberichten, interviews en achtergrondverhalen die onze redacteuren schrijven. Dat gaat in goed overleg met het redactieteam, waarin we over en weer ideeën uitwisselen
• je hebt actief contact met onze community, door ze vragen te stellen, polls en enquêtes te maken, en je reageert snel op hun inbreng
• je hebt ideeën voor video’s en podcasts over onderwerpen die passen bij de berichtgeving van Ad Valvas en maakt er zelf items van
• je zet nieuwsberichten op de website, zelfgeschreven of van anderen, en zoekt actief naar nieuws om verslag van te doen

Functie-eisen

• je maakt fanatiek gebruik van sociale media, voelt goed aan welke aanpak op welk medium het beste werkt, en vindt het ook leuk om nieuwe ontwikkelingen op de voet te volgen
• je zit boordevol ideeën om bestaande artikelen te verspreiden via de sociale media
• je bent een beginnend journalist op minimaal hbo-niveau: altijd op zoek naar nieuws, open en enthousiast, maar ook kritisch als dat nodig is. De ervaren redacteuren helpen je daar natuurlijk bij
• je kunt korte video’s (reportages, voxpop) filmen en monteren, en je leert graag in ons team hoe je daar een journalistieke invulling aan kunt geven
• je schrijft vlot en foutloos Nederlands en bent bedreven in de Engelse taal

Wat bieden wij

Een afwisselende functie in een gemotiveerd team, bij een maatschappelijk betrokken organisatie. Het salaris bedraagt afhankelijk van opleiding en ervaring op voltijdse basis minimaal 2.656 (schaal 8) en maximaal 3.548 (schaal 8) bruto per maand. De functie is ingedeeld volgens UFO-profiel: Redacteur 5 en staat open voor 0,8 fte.

De arbeidsovereenkomst wordt in eerste instantie aangegaan voor een periode van 1 jaar. Verlenging van de arbeidsovereenkomst behoort tot de mogelijkheden.

Daarnaast beschikt de VU over aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden en regelingen die een goede combinatie van werk en privé mogelijk maken, zoals:
• maximaal 41 vakantiedagen bij een voltijds dienstverband
• 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering
• goede en voordelige sportfaciliteiten

Over de VU

Bijdragen aan een betere wereld door onderscheidend onderwijs en grensverleggend onderzoek, dat is de ambitie van de VU. Een universiteit waar persoonlijke vorming én maatschappelijke betrokkenheid centraal staan. Waar we vanuit verschillende disciplines en achtergronden samenwerken aan innovaties en nieuwe inzichten. Ons onderzoek beslaat het hele spectrum: van alfa, gamma en bèta tot leven en medische wetenschappen.

Aan de VU studeren ruim 26.500 studenten en werken en meer dan 4.600 medewerkers. De uitstekend bereikbare VU-campus is gevestigd in het hart van de Amsterdamse Zuidas, een inspirerende omgeving voor onderwijs en onderzoek.

Diversiteit

Diversiteit is een kernwaarde van de VU. Wij staan voor een inclusieve gemeenschap en geloven dat diversiteit en internationalisering bijdragen aan de kwaliteit van onderwijs en onderzoek. We zijn dan ook voortdurend op zoek naar mensen die door hun achtergrond en ervaring bijdragen aan de diversiteit van onze campus.

Over Ad Valvas

In een betrokken team van 6 professionele journalisten, samen met student-reporters, brengen we nieuws, schrijven we interviews en achtergrondverhalen, en geven we ruimte aan opinies en discussies. Over het onderwijs aan de VU, de wetenschap, het studentenleven en actuele maatschappelijke kwesties. Dagelijks op de website, en in coronavrije tijden tweewekelijks in het papieren magazine. Onze redactionele onafhankelijkheid is vastgelegd in een redactiestatuut.

Solliciteren

Ben jij geïnteresseerd in deze functie? Solliciteer dan door middel van deze solliciteerbutton uiterlijk 11 oktober 2020. Denk hierbij aan het uploaden van deze documenten:
•een motivatiebrief waarin je aangeeft waarom we precies jou zoeken: wat heb jij toe te voegen aan Ad Valvas?
•je curriculum vitae
•het beste voorbeeld van iets wat je eerder gemaakt hebt. Let op: vermeld bij een link in een pdf altijd de hele url.

SOLLICITEER HIER

Het kan zijn dat we je een proefopdracht laten maken.

Sollicitaties ontvangen per e-mail worden niet in behandeling genomen.

Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met:

Marieke Schilp
hoofdredacteur Ad Valvas
E-mail: m.schilp@vu.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.