27 maart 2024

Groentje verkozen tot docent van het jaar

Een juniordocent is dit jaar verkozen tot docent van het jaar bij de faculteit Aard- en Levenswetenschappen. Nienke Stumpel, juniordocent in de bachelor biomedische wetenschappen, is de gelukkige.

De facultaire studentenraad kiest elk jaar naar wie de prijs gaat. “We hebben dit jaar extra gelet op betrokkenheid bij de studenten”, vertelt FSR-voorzitter Imke Hottentot. “Nienke is heel betrokken, enthousiast en bereikbaar. Ze staat niet ver van de studenten af. Ze komt bijvoorbeeld ook naar borrels van de faculteitsvereniging.”

Humor

Bovendien zijn de studenten biomedische wetenschappen heel tevreden over het onderwijs dat Nienke geeft in de werkgroepen. “Ze zijn blij als ze bij Nienke in de groep zitten”, aldus Hottentot. “Ze geeft heel enthousiast college en weet met humor en verschillende presentatietechnieken moeilijke stof toch toegankelijk te maken. En ze probeert het onderwijs te innoveren.”

Stumpel traint ook haar mededocenten om college te geven aan de hand van het nieuwe leermanagementsysteem Canvas, dat veel mogelijkheden biedt voor interactief onderwijs. Vanaf september zal dat Blackboard vervangen. Stumpel blogt daarover op deze website.

Lullig

Oudere docenten bij FALW hoeven zich overigens niet lullig te voelen dat een juniordocent dit jaar uitgeroepen is tot beste docent. De facultaire prijs is bedoeld voor docenten die minder dan tien jaar onderwijservaring hebben.