27 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Gestalkte docent bewusteloos na val van trap

Een docent bestuurskunde van de Erasmus Universiteit is vermoedelijk van de trap geduwd. Er waren incidenten aan voorafgegaan: de universiteit had al bewakingscamera’s opgehangen.

Afgelopen najaar zijn er met spoed twee bewakingscamera’s geplaatst in een gebouw van de Rotterdamse faculteit Sociale Wetenschappen. De universiteit probeert een stalker op heterdaad te betrappen, meldt universiteitsblad Erasmus Magazine.

Het is niet precies bekend wat er de afgelopen maanden is voorgevallen, maar er zouden onder meer anonieme brieven zijn verstuurd naar de docent. Door de val raakte deze bewusteloos, maar hij hoefde niet naar het ziekenhuis en is intussen weer aan het werk.

Het is niet zeker dat de val van de trap te maken heeft met de eerdere problemen. De politie doet nog altijd onderzoek.