Facultaire studentenbalies verdwijnen

De studentenbalies op de faculteiten worden opgedoekt. Dat is onderdeel van de reorganisatie van de dienst Student- & Onderwijszaken. Vanaf deze week krijgen studenten bij de meeste vragen te horen dat ze het antwoord op VUnet moeten zoeken.

Naar hoofdgebouw

Alleen voor afstuderen, bindend studieadvies en hun rooster kunnen studenten nog even terecht op de faculteit. Mochten ze op andere vragen het antwoord op VUnet niet vinden, dan is er nog de centrale studentenbalie in het hoofdgebouw. Die blijft gewoon bestaan.

In de loop van het jaar verdwijnen de facultaire balies helemaal. Alleen docenten kunnen er nog terecht voor onderwijszaken. Voor studenten moet eind 2015 alle informatie rondom hun studie op VUnet te vinden zijn en moeten ze daar dingen kunnen regelen, zoals een afspraak maken met hun studiebegeleider.

Meer doorverwezen

De dienst Student- & Onderwijszaken voorziet dat studenten de komende tijd vaker worden doorverwezen en dus niet altijd in één keer geholpen zijn. De dienst vraagt medewerkers en studenten om begrip, want ‘de overgang van facultaire balies naar een digitaal loket en één Centrale Studentenbalie is ingewikkeld’.

Voor het indienen van klachten kunnen studenten ook terecht op VUnet.