27 maart 2024

Criminologe Nathalie Dijkman Student van het Jaar

Criminologiestudente Nathalie Dijkman is zojuist tijdens de Opening van het Academische Jaar uitgeroepen tot student van het jaar. Dijkman is het afgelopen jaar cum laude afgestudeerd, deed onderzoek naar seksueel geweld tegen vrouwen in Burundi, liep stage bij de International Criminal Court of Former Yugoslavia en was voorzitter van de studievereniging Crime does Pay.

Omdat ze in het buitenland zit, sprak Dijkman haar dankwoord in een eerder opgenomen filmpje. “De kroon op mijn vijfjarige studententijd”, noemde ze haar uitverkiezing, “maar ik voel me niet anders of beter dan andere studenten.” Ze bedankte de inspirerende docenten en medestudenten voor de “stukjes talent” die ze in de loop der jaren bij hen had verzameld.

Docent van het Jaar

Dijkman krijgt een jaar collegeld: 1835 euro, en een oorkonde. Lees hier een interview met haar en de twee andere genomineerden, Josta Parigger en Ihsane El M’rabet.

Ook de Docent van het Jaar is bekend: Kilian Wawoe, docent Human Resources management aan de faculteit der Psychologie en Pedagogiek. Ook hij sprak zijn dankwoord uit via een filmpje.