Studentenleven
& Maatschappij

Martine Sandiford van Koefnoen als Jet Bussemaker

Bussemaker wil niet op de kieslijst, maar wel weer minister worden

PvdA-minister Jet Bussemaker van Onderwijs wil niet op de kieslijst voor de komende Tweede Kamerverkiezingen. Wel zou ze graag weer minister worden in het volgende kabinet.

De PvdA-minister laat het Kamerlidmaatschap over aan een nieuwe lichting, zei ze vrijdag tegen BNR. “Ik ben al eerder acht jaar Kamerlid geweest. Toen werd ik staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. En daarna had ik eigenlijk al afscheid genomen van Den Haag. Ik heb een aantal jaren ander dingen gedaan (waaronder rector van de Hogeschool van Amsterdam – red.) en toen ben ik na dringend verzoek speciaal op deze post teruggekomen En dan vind ik het niet goed om nu weer naar de Tweede Kamer te gaan. Dat is een mooie kans voor anderen.”

De woordvoerder van minister Bussemaker bevestigt dat ze eventueel  beschikbaar is voor een ministerspost in het nieuwe kabinet. Dat kan dus ook op een ander ministerie zijn dan dat van  Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.