19 april 2024

Welkom terug in de huiskamer

Huiskamertoneel, jaja, dat schijnt helemaal in te zijn. En daarom mogen de eerste 3 mailers bij mij thuis (centrum Amsterdam) aanstaande vrijdagavond naar Welkom Terug komen kijken. Geschreven door niemand minder dan… Roos van Rijswijk.  Deze onvolprezen Advalvas-columnist is ook al jaren een verdienstelijk toneelschrijver. Voor Theatergroep Thomas schreef zij onder andere Over Echte Mensen, Zie mij niet, Sproken en Liefs Peter.

In Welkom Terug hebben de zussen Robin en Eline elkaar al jaren niet gezien. Nu halen ze herinneringen op aan hun kinderjaren en de reden van hun breuk. Al snel blijkt dat het verleden niet zomaar begraven kan worden, en dat ten minste één van de twee dames pyromane neigingen heeft. De voorstelling gaat over hoe je geheugen (en je familie) je verraden kan. Geregisseerd door Anna van Keimpema (o.a. regie-assistent voor de film Jackie), gespeeld door Mijs Besseling en Roos Pollmann (o.a. VPRO Dorst).

‘Ontroerend en hilarisch’

Een recensent:  “Welkom terug is een ontroerende en bij vlagen hilarische voorstelling waar het spelplezier vanaf spat. De twee jonge actrices laten alles van zichzelf zien: verlangen, verdriet, gierende lachbuien en breekbare liedjes.”

Vrijdag 14 september, aanvang 20.00 uur, toegang gratis. Interesse? Mail mij, dan laat ik weten waar je welkom bent.