Onafhankelijke journalistiek over de Vrije Universiteit Amsterdam | Sinds 1953

Campus
& Cultuur

Open brief aan decanen

Help ons! Dat is de strekking van een open brief die de verontruste VU’ers aan het college van decanen hebben gestuurd. Dat college, waarin de voorzitters van de besturen van alle faculteiten zitten, vergadert morgen met het bestuur van de universiteit.

In de brief worden de decanen opgeroepen zich uit te spreken tegen de uitvoering van de voorgenomen plannen voor de reorganisatie van de bedrijfsvoering. Het college van bestuur moet eerst maar eens een serieus antwoord op de kritiek van de ondernemingsraad en de vakbonden geven. Doet het CvB dat niet, moeten de decanen het vertrouwen in de bestuurders van de universiteit  opzeggen.

De verontruste VU’ers roepen de decanen op zichzelf te bevrijden.  “De Verontruste VU’ers hebben in hun verzet tegen het reorganisatieplan en de bestuursstijl van het college van bestuur zeer veel medewerkers bevrijd van defaitisme, cynisme, en soms zelfs regelrechte angst. U bent als decanen in de positie met uw keuze het vervolg te bepalen. Wij hopen erop te kunnen vertrouwen dat u kiest voor de universiteit.”

Reageren?

Houd je bij het onderwerp, en toon respect: commerciële uitingen, smaad, schelden en discrimineren zijn niet toegestaan. Reacties met url’s erin worden vaak aangezien voor spam en dan verwijderd. De redactie gaat niet in discussie over verwijderde reacties.

Velden met een * zijn verplicht
** je e-mailadres wordt niet gepubliceerd en delen we niet met derden. We gebruiken het alleen als we contact met je zouden willen opnemen over je reactie. Zie ook ons privacybeleid.