Je docent achter de draaitafel

Voor het goede doel zullen vijf VU-docenten op 16 mei optreden als DJ tijdens een fundraiser in Boom Chicago. De opbrengt gaat naar KWF.

De gedraaide muziek zal die avond, ehm, gemêleerd zijn. Organisator Jelle Bosman: “Donna Driver-Zwartkruis is echt enorm fan van Jan Smit. Ze draait zijn muziek ook tijdens colleges en zingt dan ook mee.”

Heavy Metal

Ingmar Leijen blijkt een onverwacht verleden als conservatoriumstudent te hebben, hij zal vooral swingende jazz draaien. En Emile Lancée zal weer zeker Armin van Buuren opzetten. Voor hem is het niet de eerste keer, hij stond eerder achter de draaitafels.  Bart Bossink zal weer juist heavy metal draaien. Ook Killian Wawoe en Ivar Vermeulen doen mee. De docenten komen van verschillende opleidingen.

Profs as DJ’s

Student Bestuur-en-organisatiewetenschappen Martijn Luipen kreeg het idee toen hij deze zomer door Letland reisde. Daar werd hij uitgenodigd voor een groot feest dat Profs as DJ’s heette. Geïnspireerd zocht  hij naar VU-studenten die ook zo’n feest in Nederland wilden organiseren. Een zoektocht naar docenten bleek mee te vallen. Bosman: “Eigenlijk iedereen was enthousiast. Alleen Erik Scherder kon niet, die wilde wel maar had al een optreden.” Niet als DJ overigens.

Kaartjes kosten 7,50 en zijn hier verkrijgbaar. Meer informatie op de facebookpagina.