26 maart 2024

Wetenschap
& Onderwijs

VU-wetenschappers krijgen lintje

Hoogleraar Theo Schuyt, wiens naam zo’n beetje synoniem is geworden voor Filantropische Studies, heeft vorige week op de Dag van de Filantropie een koninklijk lintje uitgereikt gekregen. Ook emeritus hoogleraar Logistiek en Supply Chain Management Ad van Goor is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau.

Liefdadigheid en logistiek

Schuyt, sinds 1974 aan de VU verbonden, krijgt zijn onderscheiding  voor het vestigen van de wetenschappelijke en maatschappelijke aandacht op het gebied van de filantropie, zowel landelijk als internationaal.

Van Goor, van 1992 tot 2011 werkzaam als hoogleraar aan de VU, is benoemd als dank voor zijn inzet voor de wetenschap en de maatschappij. Hij heeft de basis gelegd voor het logistieke onderwijs en onderzoek aan de VU. Tevens hoogleraar-directeur aan de Open Universiteit (1986-1992) en hoogleraar logistiek aan de Universiteit Nyenrode (1998-2005).