17 maart 2024

Vluchtelingstudenten die willen promoveren: win 10.000 euro met je onderzoeksvoorstel

Vluchtelingstudenten die net zijn afgestudeerd en graag willen promoveren kunnen tienduizend euro winnen met hun onderzoeksvoorstel.

De Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF reikt dit jaar voor de derde keer de Peter Baehr Prijs uit, vernoemd naar hoogleraar mensenrechten Peter Baehr (1935 – 2010), die van 1999 tot 2006 voorzitter van het UAF was.

Promotieonderzoek voorbereiden

De Peter Baehr Prijs biedt vluchtelingstudenten de kans om te promoveren. Het UAF wil er onderzoek mee stimuleren op het terrein van mensenrechten, organisatie en buitenlands beleid.

Het prijzengeld is bedoeld om promotieonderzoek voor te bereiden, een promotieplek aan een erkende wetenschappelijke instelling te verwerven en om fondsen te werven voor de financiering van de promotieplek.

Studenten die willen meedingen, moeten aan de volgende eisen voldoen: ze zijn UAF-student of kunnen dit worden. Ook moeten zij in het bezit zijn van een mastertitel of binnenkort afstuderen.

Relevantie en haalbaarheid

De jury beoordeelt de voorstellen op kwaliteit, relevantie en haalbaarheid. Beknopte onderzoeksvoorstellen moeten vóór 1 september bij het UAF binnen zijn, via het aanmeldformulier.

De uitreiking vindt plaats op woensdag 10 december 2014, Internationale Dag van de Mensenrechten.