Wetenschap
& Onderwijs

Superdocent mogelijk beste van het land

Drie keer werd Meindert Flikkema gekozen tot de beste docent van zijn faculteit en vorig jaar schopte hij het zelfs tot beste docent van de VU. Maar dit keer gaat hij voor de ultieme eer: hij is genomineerd voor de Docent van het Jaar Verkiezing van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO).  Op 5 maart hoort hij van minister Jet Bussemaker persoonlijk of hij de Comeniusbeurs krijgt.

Vijftigduizend euro

Deze beurs, ter waarde van vijftigduizend euro, kan ingezet worden om kennis en expertise met andere docenten te delen. Die kan de docent innovatiemanagement vast goed gebruiken. Hij vindt dat er binnen de universiteit te weinig geld en tijd vrijgemaakt wordt voor het geven van echt goed onderwijs.

Te weinig aandacht

“Onderwijs krijgt nog niet de aandacht die het verdient”, zegt Flikkema eerder tegen Advalvas. “Promotie, demotie, je hele academische carrière wordt bepaald door wat je presteert op onderzoeksgebied. Natuurlijk, je moet in staat zijn ook nog de boel droog te houden als je voor het bord staat, maar het draait vooral om publicaties.”