Seksist komt biechten

Is Professor Curt Rise een seksist? En komt hij op de VU in het kader van Internationale Vrouwendag biechten? In elk geval laat hij tijdens zijn lezing ‘confessions of a male sexist‘ de rol van impliciete veronderstellingen in de carrières van mannen en vrouwen ontleden. Ook vertelt hij hoe hij zelf op de University of Tromsø de positie van vrouwelijke collega’s verbeterde.

Genderverwachtingen

Hoogleraar Lydia Krabbendam bespreekt hoe genderverwachtingen de prestaties van jongens en meisjes in het onderwijs beïnvloeden. Zij legt uit hoe met behulp van de juiste mindset meisjes en ook jongens zich ten volle kunnen ontplooien. Onder het genot van hapjes en drankjes zullen deze twee sprekers op 6 maart stilstaan bij eerder verworven en nog te verwerven rechten van vrouwen in het onderwijs en op de werkvloer.

De bijeenkomst is donderdag 6 maart 2014 om 15.30 uur in Metropolitan Z-009.