19 maart 2024

Rector zoekt studenten met mening

“Ik zou zeggen: meneer de rector, ga eens met echte studenten met een functiebeperking praten,  in plaats van eerst een soort feel-good interview over de doelgroep te houden.” Dat schreef een student als reactie op het interview met rector Frank van der Duyn Schouten over studenten met een handicap.

De praktijk

Ook een student met dyslexie roept hem op tot een gesprek. “Zodat wij u eens kunnen vertellen hoe het in de praktijk werkt op de VU”.

Boze studenten gezocht

Zo gevraagd, zo gedaan. Binnenkort  gaat Van der Duyn Schouten met een aantal studenten met een handicap in gesprek. Alleen: de twee boze studenten die op de site reageerden,  zijn anoniem en dus onvindbaar. Ken je/of ben je één van deze studenten? Mail dan naar floor.bal@vu.nl.