27 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Politie ontruimt het Bungehuis

De politie is begonnen met de ontruiming van het Bungehuis. Volgens de Amsterdamse omroep AT5 zijn de eerste agenten vanochtend om kwart over negen het pand binnen gegaan.

Onderhandelingen

De ontruiming volgt na mislukte onderhandelingen gisteren tussen de bezetters van het pand van de UvA en het universiteitsbestuur. Vrijdag al besloot de rechter dat de studenten het gebouw moeten verlaten.

De Nieuwe Universiteit

Het gebouw wordt al anderhalve week bezet door actiegroep De Nieuwe Universiteit. Zij eisen onder meer een democratische verkiezing van het universiteitsbestuur. De ontruiming van het pand is bij AT5 live te volgen.