Open brief aan decanen

NIEUWS

Campus  19 september 2012

Open brief aan decanen

Help ons! Dat is de strekking van een open brief die de verontruste VU’ers aan het college van decanen hebben gestuurd. Dat college, waarin de voorzitters van de besturen van alle faculteiten zitten, vergadert morgen met het bestuur van de universiteit.

In de brief worden de decanen opgeroepen zich uit te spreken tegen de uitvoering van de voorgenomen plannen voor de reorganisatie van de bedrijfsvoering. Het college van bestuur moet eerst maar eens een serieus antwoord op de kritiek van de ondernemingsraad en de vakbonden geven. Doet het CvB dat niet, moeten de decanen het vertrouwen in de bestuurders van de universiteit  opzeggen.

De verontruste VU’ers roepen de decanen op zichzelf te bevrijden.  “De Verontruste VU’ers hebben in hun verzet tegen het reorganisatieplan en de bestuursstijl van het college van bestuur zeer veel medewerkers bevrijd van defaitisme, cynisme, en soms zelfs regelrechte angst. U bent als decanen in de positie met uw keuze het vervolg te bepalen. Wij hopen erop te kunnen vertrouwen dat u kiest voor de universiteit.”

Dirk de Hoog
BEELD: Archief VU
hits 3597

Reageren?