29 maart 2024

Het Science Café

O2-gebouw nu nog leuker

Met een feestelijk ontbijt is vanochtend het Science Café op de begane grond in het O2-gebouw geopend. In dat gebouw werken mensen van de VU, VU medisch centrum en de UvA op het gebied van human health and life sciences. De witte kubus naast de polikliniek van het ziekenhuis is al in september officieel geopend, maar op de begane grond moesten nog werkzaamheden worden verricht voordat de horecagelegenheid in gebruik kon worden genomen. Het café is overdag open en voor iedereen toegankelijk.

O2 people

Naast het café liggen nog twee ruimtes. De ene heeft de naam Pop-Up meegekregen, de ander Eat Meet Work. Hier kunnen studenten en medewerkers op eigen gelegenheid werken. Ook is het de bedoeling dat er regelmatig activiteiten plaatsvinden. Om dat te stimuleren is er een Community Team opgericht, bestaande uit medewerkers uit het gebouw, dat zich ten doel stelt de verschillende bloedgroepen om te vormen tot O2 People. Een idee is onder meer met enige regelmaat een O2-ontbijt te organiseren. De mooie, lichte ruimtes vragen er in ieder geval om om veel gebruikt te worden.

De pop up ruimte

Eat meet work