17 maart 2024

Nieuwe studentenraad wil weten wat er leeft

Onderwijs centraal, ondersteuning voor extracurriculaire activiteiten, samenwerking en zichtbaar zijn voor de studentenpopulatie, “weten wat er leeft”. Dat zijn in het kort de hoofdpunten van het beleidsplan van de nieuwe universitaire studentenraad (usr), dat afgelopen donderdagavond op een zeer drukke bijeenkomst in het OZW-gebouw (dat rode soort van hondskopvormige gebouw op de VU-campus).

Ilyes Machkor, voorzitter van de usr, sprak de hoop uit dat aan het einde van dit collegejaar “we kunnen terugkijken op een jaar waarin we samen veel bereikt hebben.”

Alleen in accenten

De rector magnificus van de VU, Frank van der Duyn Schouten, toonde zich in zijn korte toespraak heel content met het beleidsplan van de studentenraad, dat volgens hem “alleen in accenten” afwijkt van het beleid van het college van bestuur.

Waarna een gezellige borrel volgde, opgeluisterd door de beschaafde muziek van een heus strijkkwartet.

Foto boven: De nieuwe usr stelt zich voor. In het midden, met microfoon, voorzitter Ilyes Machkor en verder: Mohsin Kadim, Valentine Vetter, Renske van den Hurk, Khadija Laaraj, Christiaan Koopal, Jitske Huitema, Sietske Beemster en Joeri Donker.

Foto boven: Khadija Laaraj, penningmeester van de usr, en usr-lid dagelijks bestuur Renske van den Hurk

Foto boven: Rector magnificus Frank van der Duyn Schouten in gesprek met studenten.

Foto boven: Het was een gezellige boel.

Foto boven: Anass Ben Mohammed (met beanie) van de Green Office en Mohsin Kadim, coördinator onderwijs en onderzoek van de usr, chillen met twee studentes.