27 maart 2024

Studentenleven
& Maatschappij

Lachen, gieren, brullen op 1 april, kikker in je bil, die d’r niet meer uit wil

Het was weer lachen op 1 april. Door het hele land hielden mensen elkaar voor de gek en ook in het hoger onderwijs werden er een paar poetsen gebakken.

Zo meldde Erasmus Magazine dat de Erasmus Universiteit Rotterdam van naam gaat veranderen: University of Rotterdam, zou de universiteit gaan heten. Dat klonk niet alleen lekker internationaal, er zou ook geen verwarring meer zijn met de Erasmusbeurzen.

Zesjescultuur afschaffen

De Landelijke Studenten Vakbond wilde de zesjescultuur afschaffen door voldoendes bij een zeven te laten beginnen. Die hogere cijfers zouden ook beter op je cijferlijst staan.

De Nederlandse bisschoppenconferentie haalde hard uit naar het onderwijs en onderzoek aan de Radboud Universiteit, meldde studentenblad ANS. De studies biologie, moleculaire levenswetenschappen, natuur- en sterrenkunde, science en scheikunde zouden niet katholiek genoeg zijn. Nog een grap aan de Radboud Universiteit: studenten moeten er voor hun wifi gaan betalen.

Echte Groningers

Groningse onderzoekers hebben een gen ontdekt dat echte Groningers van de rest van de wereldbevolking onderscheidt. Ze hebben het GRUNN1 genoemd. Het verbaasde hen zelf ook. Het gen zou voor typisch Groningse karaktereigenschappen zorgen.

Tot slot: een studente van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen heeft het logo van hogeschoolblad Sensor op haar arm laten tatoeëren, meldde het blad. Want wie wil dat nou niet?