Introductiedagen: internationale sferen op ‘Meet the World’

In de foyer van het VU-hoofdgebouw was gisteren in het kader van Meet the World een landenmarkt waar eerstejaarsstudenten mochten proeven van internationalisering. Verschillende landen werden gerepresenteerd met kraampjes waar studenten informatie kregen over internationale stages en studies.

Enthousiaste ouderejaarsstudenten vertelden over het land en de universiteit waar zij zelf een tijd hadden gestudeerd. Voor internationale studenten was er ook een kraampje over Nederland.

Studenten uit Israël

Verder was er een hoorcollege van een iemand van UCLA (University of California), Michaela Mares, die vertelde over het belang van biografisch onderzoek in de hedendaagse wetenschap.

Aansluitend waren er verschillende werkgroepen waarbij werd geskyped met studenten uit Israël en Palestina en bijvoorbeeld een workshop “How to be Dutch” werd gegeven.

Wouter Bos

Vandaag is er om 14.45 uur in de Aula het evenement Meet & Connect  met Wouter Bos, bestuursvoorzitter van VUmc en oud-minister van Financiën, die een voordracht houdt over de kunst van het netwerken.

Daar leest ook de nieuwe Vrije Schrijver van de VU, Joost de Vries, een column voor.